Σ' αυτήν την φάση θα χωριστείτε σε 6 ομάδες! Κάθε ομάδα θα αναλάβει να φέρει εις πέρας το έργο που της ανατίθεται! Στο τέλος θα αναλάβετε όλοι μαζί να πραγματοποιήσετε μια έρευνα και μια ταινία μικρού μήκους για τον κυβερνοεκφοβισμό!
1η ΟΜΑΔΑ (Δημοσιογράφοι)
Εσείς είστε οι δημοσιογράφοι της τάξης. Προσπαθείτε να σκιαγραφήσετε το φαινόμενο και συγκεκριμένα να απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα:
- Τι είναι ο κυβερνοεκφοβισμός;
- Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του που τον διαφοροποιούν από τον παραδοσιακό εκφοβισμό;
- Μέσα από ποια μέσα μπορεί να πραγματοποιηθεί;
- Ποιες μορφές μπορεί να λάβει;
Αφού επισκεφτείτε τις παραπάνω σελίδες, γράψτε ένα άρθρο προκειμένου να ενημερώσετε το κοινό για τον κυβερνοεκφοβισμό, τις διαφορές του με τον παραδοσιακό εκφοβισμό, τα μέσα με τα οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί και τις μορφές που μπορεί να λάβει. Το άρθρο αυτό θα το παρουσιάσετε στην τάξη σας, αλλά μπορείτε και να το αναρτήσετε στην ιστοσελίδα ή blog του σχολείου σας.
2η ΟΜΑΔΑ (Θύματα)
Εσείς είστε τα θύματα του κυβερνοεκφοβισμού. Με βάση τις παρακάτω ιστοσελίδες, θα επιχειρήσετε να δώσετε στο κοινό απαντήσεις στα παρακάτω:
- Ποιο είναι συνήθως το προφίλ των ατόμων που είναι δέκτες του κυβερνοεκφοβισμού;
- Πώς αισθάνονται τα άτομα που είναι δέκτες του κυβερνοεκφοβισμού;
- Ποιες είναι οι συνέπειες για τα θύματα του κυβερνοεκφοβισμού;
Υποδυθείτε ένα άτομο το οποίο έχει πέσει θύμα κυβερνοεκφοβισμού. Περιγράψτε σε α΄ πρόσωπο το χαρακτήρα σας, πώς αισθάνεσθε όταν σας εκφοβίζουν διαδικτυακά και ποιες είναι οι συνέπειες του γεγονότος αυτού στη ζωή σας. Αυτό το παιχνίδι ρόλων θα πραγματοποιηθεί στην τάξη σε συνδυασμό με τις ομάδες 3 και 4.
3η ΟΜΑΔΑ (Θύτες)
Εσείς είστε οι θύτες του κυβερνοεκφοβισμού, δηλαδή εσείς εκφοβίζετε ανθρώπους διαδικτυακά. Με βάση τις παρακάτω
ιστοσελίδες, θα επιχειρήσετε να δώσετε στο κοινό απαντήσεις στα
παρακάτω:
- Ποιο είναι το προφίλ των ατόμων που ασκούν κυβερνοεκφοβισμό;
- Για ποιο λόγο μπορεί κάποιος/α να εκφοβίζει μέσα από το διαδίκτυο; Ποια είναι τα κίνητρά του/της;
- Πώς αισθάνονται οι θύτες όταν ασκούν ηλεκτρονικό εκφοβισμό;
Υποδυθείτε ένα άτομο το οποίο ασκεί κυβερνοεκφοβισμό. Περιγράψτε σε α΄ πρόσωπο το χαρακτήρα σας, για ποιο λόγο ασκείτε κυβερνοεκφοβισμό και πώς αισθάνεσθε γι' αυτό που κάνετε. Μπορείτε να παρουσιαστείτε μαζί με τη δεύτερη ομάδα, τα θύματα, και την τέταρτη ομάδα, τους παρατηρητές, έτσι ώστε να γίνει και μια αντιπαράθεση των προσωπικοτήτων σας.Η αντιπαράθεση αυτή θα πραγματοποιηθεί μέσα στην τάξη.
4η ΟΜΑΔΑ (Παρατηρητές)
Εσείς είστε οι παρατηρητές περιστατικών κυβερνοεκφοβισμού. Με βάση τις παρακάτω ιστοσελίδες θα προσπαθήσετε να εντοπίσετε πληροφορίες για:
- Ποιοι είναι οι παρατηρητές στα περιστατικά του κυβερνοεκφοβισμού;
- Ποια είναι η δράση τους; Τι μπορούν να κάνουν;
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CF%82_%CE%B5%CE%BA%CF%86%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82
https://dspace.lib.uom.gr/bitstream/2159/14836/3/KoniariLampriniMsc2012.pdf (σελ.17)
https://dspace.lib.uom.gr/bitstream/2159/14836/3/KoniariLampriniMsc2012.pdf (σελ.17)
Υποδυθείτε κάποια άτομα τα οποία είναι παρατηρητές σε κάποιο περιστατικό κυβερνοεκφοβισμού. Περιγράψτε σε α΄ πρόσωπο το ρόλο σας σε κάποιο περιστατικό εκβφοβισμού μέσα από το διαδίκτυο, ποια είναι η δράση σας. Μπορείτε να παρουσιαστείτε στην τάξη μαζί με τη δεύτερη ομάδα, τα θύματα, και την τρίτη ομάδα, τους θύτες, ώστε να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα για το ποιοι πιθανώς συμμετέχουν σε περιστατικά κυβερνοεκφοβισμού, φανερώνοντας το ρόλο και τη δράση τους.
5η ΟΜΑΔΑ (Ερευνητές/τριες)
Εσείς είστε η ομάδα των ερευνητών/τριών που μελετάτε το θέμα του κυβερνοεκφοβισμού, πραγματοποιείτε έρευνες και εξάγετε συμπεράσματα. Στους παρακάτω υπερσυνδέσμους υπάρχουν σχετικές έρευνες, όπου μπορείτε να συλλέξετε στοιχεία για:
- το ποσοστό των παιδιών που πέφτουν θύματα του κυβερνοεκφοβισμού
- το ποσοστό των παιδιών που ασκούν κυβερνοεκφοβισμό
- τον κυβερνοεκφοβισμό ανάλογα με το φύλο
- το προφίλ/χαρακτηριστικά του θύματος και θύτη
- τις συνέπειες του κυβερνοεκφοβισμού
- το τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τις άλλες χώρες αναφορικά με το φαινόμενο του κυβερνοεκφοβισμού
Αφού μελετήσετε τις παραπάνω έρευνες, παρουσιάστε τα αποτελέσματά τους σε μια παρουσίαση προκειμένου να ενημερώσετε το κοινό για τα ευρήματα των ερευνών και να εφιστήσετε την προσοχή των παιδιών απέναντι στον κυβερνοεκφοβισμό. Προσοχή για κάθε έρευνα που παρουσίαζετε να αναφέρετε ποιος την έχει πραγματοποιήσει, την πηγή της έρευνας.
6η ΟΜΑΔΑ (Σύμβουλοι)
Έσείς είστε οι σύμβουλοι, οι φίλοι/ες των παιδιών που είναι θύματα του κυβερνοεκφοβισμού. Εσείς ψάχνετε τρόπους με τους οποίους κάποιος/α που μπορεί να έχει πέσει θύμα κυβερνοεκφοβισμού, να αντιδράσει και να σταματήσει το εκφοβισμό που του/της ασκείται. Αναζητάτε πληροφορίες για:
- Ποιοι είναι τρόποι για να αντιδράσει και να προστατευτεί ένα παιδί που είναι θύμα του κυβερνοεκφοβισμού;
- Ποιοι είναι τρόποι πρόληψης του κυβερνοεκφοβισμού;
Με βάση τα στοιχεία που εντοπίσατε να δημιουργήσετε μια αφίσα και ενημερωτικά φυλλάδια, τα οποία θα μοιράσετε στην τάξη και στο υπόλοιπο σχολείο την ημέρα που θα είναι αφιερωμένη στο ζήτημα αυτό και θα τους/τις ενημερώνετε για το πώς αντιμετωπίζεται και προλαμβάνεται ο κυβερνοεκφοβισμός.
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Εφόσον μελετήσατε όλα τα παραπάνω στοιχεία και τα παρουσιάσατε στην τάξη, θα σχεδιάσετε μια έρευνα για τον κυβερνοεκφοβισμό που θα την πραγματοποιήσετε στο σχολείο σας. Θα σχεδιάσετε με την βοήθεια του/της εκπαιδευτικού ένα ερωτηματολόγιο, που θα αφορά τον κυβερνοεκφοβισμό, για παράδειγμα αν ξέρουν τι είναι, ποιες είναι οι μορφές του, αν έχουν πέσει θύματα κυβερνοεκφοβισμού, αν έχουν εκφοβίσει μέσω του διαδικτύου, αν έχουν παρατηρήσει τέτοια περιστατικά, αν ξέρουν πώς μπορούν να προστατευτούν κ.α. Τα αποτελέσματα της έρευνας σας μπορείτε να παρουσιάσετε σε ολόκληρο το σχολείο σε μια ημέρα που θα την αφιερώσετε σ' αυτό το θέμα. Παρακάτω μπορείτε να βρείτε φωτογραφίες και κάποιους συνδέσμους με ερωτηματολόγια σχετικά με τον κυβερνοεκφοβισμό ώστε να έρθετε σ' επαφή με τον σχεδιασμό του ερωτηματολογίου.
https://www.surveymonkey.com/r/StudentCyberbullyingSurvey
http://www.my3q.com/research/gracemld/80161.phtml
ΤΕΛΙΚΗ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Με αφορμή πιθανώς τα αποτελέσματα της έρευνας σας, θα ετοιμάσετε όλη η τάξη μαζί μια ταινία μικρού μήκους για τον κυβερνοεκβοφισμό. Σκοπός είναι να ευαισθητοποιήσετε το κοινό για το φαινόμενο αυτό. Εσείς θα αναλάβετε να συγγράψετε το σενάριο, να αναλάβετε τους ρόλους, την καταγραφή του, το μοντάζ, τον ήχο, τα εφέ και ό,τι είναι απαραίτητο για την ολοκλήρωση μια ταινίας. Την ταινία μαζί με τα αποτελέσματα της έρευνας, που θα διεξάγετε, είναι ωφέλιμο να τα παρουσιάσετε μαζί στην ημέρα που θα είναι αφιερωμένη για τον εκφοβισμό μέσω του διαδικτύου για να ενημερώσετε και να ευαισθητοποιήσετε το κοινό γι' αυτό το ζήτημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου